ŠKODA SCALA G-TEC CNG

Berlīnē 24.–25. jūnijā notikušajā pasākumā CNG Mobility Days ŠKODA iepazīstināja ar sava jaunā kompaktklases modeļa SCALA videi visdraudzīgāko versiju, kas nosaukta par ŠKODA SCALA G-TEC. Ar dabazgāzi darbināmā SCALA papildinās jaunā kompaktklases modeļa motoru klāstu ar īpaši efektīvu un videi draudzīgu variantu. 1.0 G-TEC-i maksimālā jauda ir 66 kW (90 z.s.) un trīs gāzes tvertnes atbilstoši sākotnējiem datiem ar saspiesto dabasgāzi (CNG) ļauj vienā piegājienā pieveikt līdz pat 410 km. Apvienojumā ar 9 litru benzīna tvertni, tas nodrošina summāro braukšanas attālumu aptuveni 630 kilometrus. Jaunā ŠKODA SCALA G-TEC nonāks pārdošanas salonos 2019. gada ceturtajā kvartālā.

ŠKODA tehnikas direktors Kristians Štrūbe (Christian Strube): „Tuvākajos gados dabasgāze ŠKODA motoru portfelī pildīs centrālo lomu izmešu CO2 satura samazināšanā. Mūsu dabasgāzes motori klientu vidū kļūs aizvien populārāki, pateicoties to mazajam izmešu daudzumam. Un visi, kas nākotnē brauks ar ŠKODA SCALA G-TEC automašīnām, gūs labumu arī no salīdzinoši zemajām degvielas cenām daudzās valstīs.“ 

ŠKODA veido videi draudzīgu dabasgāzes modeļu klāstu. Jaunais ŠKODA SCALA G-TEC modelis ŠKODA klāstā ir otrais dabasgāzi kā degvielu izmantojošais modelis līdztekus OCTAVIA G-TEC. Jaunās SCALA G-TEC dzinējs ir trīscilindru 1,0 litra darba tilpuma turbomotors ar jaudu 66 kW (90 z.s.). Tā maksimālais griezes moments 160 Nm tiek pievadīts priekšējiem riteņiem ar 6 pakāpju manuālās pārnesumkārbas starpniecību. SCALA G-TEC ir konstruēts speciāli saspiestās dabasgāzes izmantošanai un atbilst izmešu normai Euro 6d-TEMP. CO2 saturs izmešos, salīdzinājumā ar benzīna motoru, samazinās par apmēram 25 procentiem, ievērojami mazinās arī slāpekļa dioksīdu (NOx) daudzums un cietās daļiņas nerodas vispār. 

Braukšanas attālums ir 410 kilometri, pateicoties trijām gāzes tvertnēm ar kopējo ietilpību 13,8 kilogrami
SCALA G-TEC iegūs trīs savstarpēji savienotas tērauda gāzes tvertnes, kas ietilpina 13,8 kilogramus saspiestās dabasgāzes. Tas ļauj kompaktklases modelim pieveikt 410 kilometrus videi draudzīgā un efektīvā dabasgāzes režīmā. Kad dabasgāze beidzas, SCALA automātiski pārslēdzas benzīna režīmā, kurā 9 litru tvertne nodrošina iespēju veikt vēl apmēram 220 kilometrus. 

Pateicoties tam, SCALA G-TEC saglabā spēju pārvietoties arī reģionos bez dabasgāzes uzpildes stacijām, jo summārais nobraucamais attālums sasniedz aptuveni 630 kilometrus. 

Palīgsistēma brauktuves joslas saglabāšanai, radaru sistēma, kas seko tuvākajai apkaimei automašīnas braukšanas virzienā un LED lukturi pamataprīkojumā
SCALA 1.0 G-TEC pieejams ar aprīkojuma līmeņiem Active, Ambition un Elegance. Disku bremzes tiek uzstādītas gan priekšējiem, gan aizmugurējiem riteņiem. Līdzīgi citiem SCALA modeļiem G-TEC-varianti ir aprīkoti ar braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēmu Lane Assist, radaru sistēmu Front Assist, kas vēro automašīnas tuvāko apkaimi tās braukšanas virzienā, pilsētas satiksmes ārkārtas bremzēšanas funkciju, kā arī LED priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem, vēlmes gadījumā aprīkojot automašīnu ar pilnu LED lukturu paketi. 

Dabasgāzes tvertnes atjautīgi integrētas zem automašīnas un, pateicoties tam, SCALA G-TEC bagāžas nodalījuma tilpums sasniedz 339 litrus – tas ir labākais rādītājs klasē sava segmenta dabazgāzes automašīnu vidū. 

Dabasgāze – efektīva un videi draudzīga pārejas tehnoloģija ceļā uz elektrības laikmetu
Saspiestajai dabasgāzei (CNG) ir augstāka sadegšanas vērtība nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai. Tā ir cenas ziņā izdevīgāka, sadeg tīrāk un papildus dabasgāzes motori strādā klusāk. No notekūdeņiem vai lauksaimniecības atkritumu apstrādes rezultātā iegūtas biogāzes izmantošana ir vēl draudzīgāka videi, īpaši, ja gāze tiek ražota, izmantojot no atjaunojamiem avotiem iegūtu elektroenerģiju. 

Dabazgāzi var izmantot, lai pārvarētu tukšumu starp fosilajām degvielām un elektromobiļiem, turklāt kā tehnoloģija tā jau patlaban ir pieejama. Papildus ar gāzi darbināmu automašīnu uzpilde ir vienkārša un ērta, pilnībā salīdzināma ar benzīna vai dīzeļdegvielas modeļiem.